playtime.

Vi går i 3an på gymnasiet.. Personligen så tycker inte jag att vi ska hålla på och leka i klassrummet.
Jag gillar inte att leka lekar i klassen, det gör jag helt ärligt inte, och jag vet fler som inte heller gör det. Men ändå så blir man tvingad till det annars får man ett sämre betyg. HUR kan lekar göra så att man får ett sämre betyg !? Det är något som jag inte alls förstår.

Jag har inga problem med att leka med förskolebarnen på min praktik eller leka med älsklingens lillebror eller min bästa väns barn, men jag känner att lekar i klassrummen inte ger mig någonting, jag förstår absolut att man leker i låg- och mellanstadiet, men det är för att alla ska få samspela med varandra, lära känna varandra och få nya vänner. På gymnasiet är det egentligen inte lönt, då har du redan ett samspel med andra (förhoppningsvis) och man känner varandra och man kommer knappast få nya vänner utav det.
För mig är lekar i skolan bara ett tidsfördriv.

och ni som inte har något vettigt att komma med behöver inte säga någonting alls :)

Kommentarer
Postat av: you know how :P

men du måste medge ... att de är ett jävlig enkelt sätt att få ett bättre betyg :P

2014-03-04 @ 13:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0