Fly birdie fly

Har inte haft någon större lust att blogga men så här har helgen sett ut:

Pappa och Tezz har åkt iväg på hotrod reunion så vi har varit ensamma hemma. På fredagkvällen ringde min bror och frågade om vi kunde vara hundvakt, så vi fick hit Stella-bus.
Och eftersom pappa inte var hemma så snodde vi hans awesome säng och sov i :) -myste ner oss i den fluffiga stoora sängen framför teven :)

På lördagen när vi vaknade gick vi ut på altanen och jag såg fjädrar som satt fast på fönstret men hittade ingen fågel! Sedan såg jag den lilla stackaren ligga på rygg en meter från fönstret och han levde!
Vi skickade in hundarna och tog upp fågeln och satte den på bordet, ringde mamma och frågade vad vi skulle göra!

Fågeln fick sitta på bordet medan vi kollade om något var brutet men han var nog bara väldigt yr och efter ett tag kunde han hoppa iväg :)

Brorsan hämtade Stella och ringde sen på kvällskvisten i mer eller mindre panik och sa att han skulle komma hit. När han kom hade Stella fått en fästing som jag fick plocka bort! Haha :)

Så ja, det har väl inte hänt så speciellt mycket ^^

Och jag bara ääälskar mitt hår.. Nu ska jag börja ta hand om det, köpa ricinolja och börja med det igen, värmeskydd så att håret inte blir så slitet och hoppas på att det växer snabbt :)
Har ju bara 11 cm kvar sen har jag den längden jag hade förut, innan jag var dum nog att klippa av allt :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0