börja tidigt. ja.. BROWNIES!

Började halv 7 imorse, riktigt utmattande.
hehe, hade även möte idag och det gick riktigt bra!
nu, som vanligt väntar jag på att älsklingen ska komma hem,
igår halkade han påvägen hem :* 
riktigt skojjigt. jag vet.

jag har brist på något att skriva, så jag lägger ut ett mumsigt recept!

Brownies

200 grader, ca 18 min!

100g margarin/smör.
2dl socker.
2 ägg.
1dl vetemjöl.
½tsk bakpulver.
3tsk vaniljsocker.
4msk kakao.
100g hasselnötter, mandel eller chokladbitar :)

Smält smöret, tillsätt socker och rör ihop.
rör i äggen ett i taget.
Blanda torrvarorna tillsammans (vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker, kakao)
och blanda sedan ner det i smeten. 
Hacka nötterna/chokladen grovt och blanda ner i smeten.
häll degen i en smord ungssäker-form (ca: 20 x 30 cm)
efter att ha gräddat den, låt den svalna och skär upp i rutor.
det blir ca 30-40 stycken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0