självförtroende.

Jag har alltid trott att självkänsla och självförtroende är samma sak.
men det är det inte.

Självkänsla är hur bra man känner sig själv, vet var man har sina gränser o.s.v.
och jag kan ju bara säga att jag har hur bra självkänsla som helst.
- Jag vet vem jag är, jag vet vad jag kan göra och gillar du det inte kan du dra.

Självförtroende är hur bra man gillar sig själv.
och jag har hur dåligt självförtroende som helst.
- Jag tycker att jag är fet, ful och otroligt kass på allt.

Att alltid bli hackad på, "du är fet" eller "fan va ful du är" sätter sina spår.
jag kan öppet och ärligt säga att jag har försökt svälta mig själv för att bli smalare, försökt ändrat på mig tills någon sagt att jag va fin.
Men nu är det slut med det, jag tänker inte svälta mig själv för att någon annan ska tycka om mig, gillar man mig inte som jag är, så är det inte mig dom vill ha.
Eller hur ?..

azsdfghjkl.ö-ä'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0