Olle Hedberg!<3

Jag måste bara säga att jag äälskar verkligen Olle Hedberg från idol! :)

Om han åker ut, så finns det ingen anledning att kolla på idol längre,
han ska vara i final!
han ska vinna hela skiten!


han är sååå grymt bra på att spela gitarr och att sjunga!
och han är grymt snygg!
och leendet ska vi inte prata om! :)
OCH! han har en egen segelbåt!
*smälter*

Olle svarar:

Instrument jag spelar:

Gitarr, lite trummor, bas och lite piano.
Instrument jag vill lära mig: Alla!

Person som betytt mycket för min musikaliska utbildning:


Min morbror som gav mig min första gitarr och som lärde mig de första ackorden när jag var lite. Han spelade själv vilket jag tyckte var superhäftigt.

Musikalisk förebild:


Flera stycken... I grunden; Curt Cobain, Counting Crows, Stevie woonder, Ray Charles, Gun´s and roses, Bill Whithers plus många fler..
Av de samtida vill jag nämna; John Mayer, John legend, Coldplay, Ray Lamontagne, Kings of leon,erykah badu, jill scott...etc

Mitt första framträdande:

Skolavslutning i 2:an lågstadiet. Jag spelade gitarr och sjöng en låt jag skrivit själv som hette sitter på mitt rum och dricker Jaffa, haha..

Den första skiva jag köpte:


Guns and roses LP

Därför vill jag arbeta som artist:

Jag tror att jag har mycket att ge och dessutom är det det jag gör bäst här i livet:-)

Det gör mig unik i startfältet för kvalveckan:

Jag är unik - det gör mig väldigt unik...

Medtävlande som imponerat på mig mest:

Jonathan Garces under choruslinen i slutaudition.

Akilleshäl:

Att jag måste tro på det jag sjunger och gör på scen, annars blir det inge bra..

Intressen (förutom musik):


Segling, träning(squasch, gym, löpning,), foto, fiske, gå ut på krogen...

Något ni inte visste om mig:

Jag joggar alltid på natten, efter 24.00.

Så spenderar jag helst en söndag:

Jag har inga direkta söndagar, inte heller måndagar för den delen..Haha,,, Mitt liv är lika rörigt som ett stökigt tonårsrum - and i love it!!

Skådespelare som kommer spela mig i filmen om mitt liv:


Joaquin Phoenix

Artist jag nog var i ett tidigare liv:


Olle Hedberg

Person jag tar med på min första turné:


Chris Max - min bästa vän som fixar och styr upp allt

Drömduett:

Har ingen direkt drömduett,det finna många jag skulle vilja spela med!

Min relation till juryn:

Har inte träffat dem så mycket att jag kan säga annat än att den är bra:-)

Därför kommer jag att vinna Idol 2010:

För att jag kommer med något nytt som förhoppningsvis lever kvar ett tag efter idol.

Min största utmaning i Idol:

Att försöka göra framträdanden som jag kanske inte riktigt känner något för, dvs klara av att leverera även fast jag inte får spela det jag vill. Samtidigt vill man ju inte vara någon jävla kareokevärd eller halvtaskig showartist så det kanske inte är en så stor utmaning ändå.

Så här ser mitt liv ut om fem år:


Jobbar med musik eller ligger och slappar på en exotisk strand..

Så lyder min första kvällstidningslöpseldel:
"Olle vaknade upp bakfull utanför TV4 huset med 5 tjejer som ett täcke;-)" haha... eller något sådant. Men sen är frågan hurmycket som är sant, tidningarna hittar ju på ganska mycket.

Därför ska ni röst på mig i höst:

För att jag lovar att så fort det finns utrymme för mig att göra min egen grej så kommer det blir riktigt bra, men för det krävs det att du röstar mig dit och tror på det jag gör. Jag kanske inte är den bästa krogartisten men jag har ett eget utryck vilket bör värderas högre än högre tonarter;-)

(lista tagen på Idol's sida)


Olle's blogg!<3


Olle hedberg!

Kommentarer
Postat av: neli

olle är grym som fan :) he's the one!

2010-10-09 @ 01:29:41
URL: http://simplyneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0